عصر ظهور

موسسه مجازی امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

عصر ظهور

موسسه مجازی امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

نویسند و گردآورنده مطالب : محمد رضا زارع
#نشر مطالب باذکر نشانی این وبلاگ بلامانع است!
_____________________

حدیث روز:

عَلِیُّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ عَنْ أَبِیهِ عَنِ ابْنِ أَبِی عُمَیْرٍ عَنِ ابْنِ أُذَیْنَةَ عَنْ زُرَارَةَ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ مِنَ الْخَیْرِ مَا یُعَجَّلُ
اصول کافى جلد3 صفحه: 212 روایة:4

ترجمه :
رسول خدا (ص) فرمود: همانا خدا کارهاى خیر، زود انجام شده را دوست دارد.

__________________________
*دوستان مارا در لینک زیر حتما دنبال کنید.*

دوستانی که بنده را دنبال میکنند، در صورتی که آدرس سایتشان نیز در فهرست دنبال کنندگانمون ثبت باشه و لینک دنبال کردن هم داشته باشند دنبال خواهند شد


عشقی راستین درنقاب خاک

پنجشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۴۷ ب.ظ

رحلة حضرت خدیجه کبری بر شیعیان جهان تسلیت


شب است و بغض و سکوت و صدای گریه آب (رحمان نواز نی) 

شب دهم رمضان، غم، سایه اش را بر مکه گسترانده، لحظات از اندوه سرشارند، همگان سوگوار دل غمدیده پیامبرند، بر بالین همراه 25 ساله اش آرام گرفته و چهره رنجور عشقش را نظاره می کند، ستون خانه اش دیگر تاب نداشت، ملکه ی عرب اکنون دربستر مرگ غنوده است. 

او خدیجه کبری است، همنفس و انیس و مونس رسول ، بانویی که نقش بسزایی در پیشبرد اهداف و رسالت والای پیامبر ایفا کرد. 

بانویی که برای هر زنی در هر دوره ای اسوه ای شایسته است، زنی مستقل و با درایت و پیشگام که بزرگترین قافله و تجارت مکه متعلق به او بود، بانویی خردمند و سخاوتمند که منزلش مامن مستمندان مکه گشت، شهربانویی فرهیخته که با دیدن نشانه های پیامبری در محمد(ص) به طلب او برآمد. 

"بانویی آراسته به خصایل نیکوی انسانی" 

و همین بانوست که به وقت شنیدن بشارت پیغمبری بی درنگ تصدیقش کرد و در این مسیر، تن و روح رنجور حضرت عشق را از پی نامردمی های مکه با نفس گرم خویش تسلی می بخشید. 


همو که جان و مال و تمام هستی خویش را در راه اعتلای اسلام درطبق اخلاص نهاد ولی به وقت وداع، خود را شرمسار نبی اکرم می دانست. 

آری او جزو زنان با کمال بهشتی است، جبرییل از سوی پروردگار برایش سلام رساند وبشارت بهشت بر او داد و به پاس خدماتش در راه اسلام به وقت مرگ خلعتی از بهشت به عنوان کفن پیشکش کرد. تنها همسر پیامبر که ائمه از دامن پاک او به هستی قدم نهادند و هم اینان در سخنانشان به او فخر و مباهات می کردند. 

قلم از بیان تمام صفات ناب و بی نظیرش ناتوان است و در وصف حضرتش همین بس که پیامبر برگزیده می فرمود: کجا دیگر مانند خدیجه پیدا می شود. 

وفات این اسوه صبر و استقامت را تسلیت می گوییم . 

إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ لَمْ یَرْتَابُوا وَجَاهَدُوا بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أُولَئِکَ هُمُ الصَّادِقُونَ 

در حقیقت، مؤمنان کسانى‌اند که به خدا و پیامبر او گرویده و [دیگر] شکّ نیاورده و با مال و جانشان در راه خدا جهاد کرده‌اند؛ اینانند که راستکردارند. 

سوره حجرات آیه 15 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۲/۲۶
محمدرضا زارع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی