عصر ظهور

موسسه مجازی امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

عصر ظهور

موسسه مجازی امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

نویسند و گردآورنده مطالب : محمد رضا زارع
#نشر مطالب باذکر نشانی این وبلاگ بلامانع است!
_____________________

حدیث روز:

عَلِیُّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ عَنْ أَبِیهِ عَنِ ابْنِ أَبِی عُمَیْرٍ عَنِ ابْنِ أُذَیْنَةَ عَنْ زُرَارَةَ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ مِنَ الْخَیْرِ مَا یُعَجَّلُ
اصول کافى جلد3 صفحه: 212 روایة:4

ترجمه :
رسول خدا (ص) فرمود: همانا خدا کارهاى خیر، زود انجام شده را دوست دارد.

__________________________
*دوستان مارا در لینک زیر حتما دنبال کنید.*

دوستانی که بنده را دنبال میکنند، در صورتی که آدرس سایتشان نیز در فهرست دنبال کنندگانمون ثبت باشه و لینک دنبال کردن هم داشته باشند دنبال خواهند شد


11-  :مغالطه  مصادره  مطلوب  

هنگامی  که  ا  ز  طریق  دور  باطل  به  اثبات  مطلبی  بپردازیم  در  واقع  آنچه را  مطلوب  ما  بوده  در  مقدمات  و  نتیجه  بدون  هیچ  استدلالی  تکرار  کرده   .ایم«  چرا   لنی  رئیس  شده  چون  برتر از  دیگران  است،  به  چه  دلیل  برتر  از  دیگران  است  چون  رئیس  است»  نمونه  اول:  ابن  تیمیه  هنگامی  که  می  خواهد  برای  افضلیّت  خلفای  پیش  از  علی(ع)  دلیل  بیاورد   تاجانشینی  آن  سه  نفر   رااثبات  بکند  در  باب   لک  های  افضلیّت  چنین  استدلال  می   کند«چون  حق   باابوبکر   وعمر  و  عثمان  ،بود  آنها  افضل  اند  .پس  افضل   لایق  کسی  است  که  استحقاق  مقام  جانشینی  پیامبر(ص  )را  داشته باشد» .   (همان:  ج8 :225)  

12-   :مغالطه  تغییر  تعریف  

 هرگاه  مطلبی  را  نتوانیم  توجیه  کنیم  و  از  طرفی  نخواهیم  محتوای  آن  را بپذیریم  دست  به  تغییر  در  مفاهیم  و  تعاریف  آن  مطلب  می   زنیم  در  این  صورت  با  تغییر  در  مفهوم  آن  مطلب  و تعریف  جدید  آن  طبق  میل  خود  به  مقصود  خود  رسیده ایم   نمونه  :اول:  ابن  تیمیه  در  راستای  دشمنی  با  علی(ع)  برای  مخالفت  با  روایت  پیامبر(ص)  که  فرمود«خدایا  هر  کس  على  را  خوار  کرد  او   راخوار  گردان  »تعریف  خوار  کردن  را  تغییر  می  :دهد  «کسانى  هم  که  علیه  على  جنگیدند  خوار  ،نشدند  بلکه  ًدائما  پیروز  بوده   وشهرها   رافتح  مى  کردند  با   وکفار  مى  جنگیدند  .لشکر  معاویه  هرگز  خوار  نشد؛  حتّى  در  جنگ   باعلى  .چگونه  )پیامبر(ص  گفته  باشد  :خدایا  هر  کس  على   راخوار  کرد  را  او  خوار  ،گردان  بلکه  این  شیعه  ها  هستند  که  ًدائما  خوار   ومغلوب  اند»  .:(همان ج0 ،   50  و56. )   نمونه  دوم:  تغییر  تعریف  و  معیار  عزّت   وذلّت  و  نفع   ومصلحت  مسلمانان  هیچ  کدام   ازدوازده   نفری  که شیعه  مدعی  امامت  آنهاست  دست  به  شمشیر  نبردند  مگر  علی  بن  ابی  ،طالب  در  زمان  سلطنت   اونیز  چندان  نفع  و

مصلحتی  در  این  دنیا  نصیب  مسلمانان  نشد؛  آن  چنان  که  در  زمان  سه  خلیفه  پیشین  شده  بود   اونتوانست  در  زمان   لفتش   باکفار  نبرد  کند  حتی  یک  شهر  هم  فتح  نکرد   ویک  کافر   راهم  ،نکشت  بلکه  مسلمانان  شروع  به  کشتن  یک  دیگر  کردند  .این  چه  عزتی  است  که  در  زمان   لفت   اونصیب  اس  لم  شد  بنابراین  می  توان  به  طور  قطع   ویقین  نتیجه  گرفت  آن  لطف   ومصلحتی  که  ادعا  می  کنند   باامامانشان  حاصل  می  ،شود  باطل  است. (همان:   ج3 :306)

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۲/۰۴/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی