عصر ظهور

موسسه مجازی امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

عصر ظهور

موسسه مجازی امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

نویسند و گردآورنده مطالب : محمد رضا زارع
#نشر مطالب باذکر نشانی این وبلاگ بلامانع است!
_____________________

حدیث روز:

عَلِیُّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ عَنْ أَبِیهِ عَنِ ابْنِ أَبِی عُمَیْرٍ عَنِ ابْنِ أُذَیْنَةَ عَنْ زُرَارَةَ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ مِنَ الْخَیْرِ مَا یُعَجَّلُ
اصول کافى جلد3 صفحه: 212 روایة:4

ترجمه :
رسول خدا (ص) فرمود: همانا خدا کارهاى خیر، زود انجام شده را دوست دارد.

__________________________
*دوستان مارا در لینک زیر حتما دنبال کنید.*

دوستانی که بنده را دنبال میکنند، در صورتی که آدرس سایتشان نیز در فهرست دنبال کنندگانمون ثبت باشه و لینک دنبال کردن هم داشته باشند دنبال خواهند شد


7-  مغالطه  گزاره  های  بدون  سور  بر  اساس  قوانین  و  قواعدی  منطقی  گزاره های  بدون  سور(همه،  هیچ، برخی  در  حکم  جزئیه  اند  نه  کلیه) حال  آنکه  برخی   وقتی  چنین  گزاره  هایی  را  به  کار  می   برند  گمان  کلی  بودن  آن را  دارند  و  دچار  مغالطه  می  .گردند  ابن  تیمیه  در  راستای  مخالفت  با        فضایل  علی(ع)  و  کفر  وی  در  دوران   :کودکی  چنین  نگاشته  است  که«پیش   ازآن  که  خداوند  محمّد(ص)را  به  رسالت  مبعوث  ،کند  هیچ  کس   ازقریش  مؤمن  نبود؛  نه  ،مردی  نه  ،کودکی نه  ،زنی  نه  سه  نفر   ونه  علی  .هیچ  کدام  ایمان  نداشتند؛  زمانی  که  گفته  می  شود  :مردان  بت  می  ،پرستیدند  کودکان  نیز  همین  گونه  ،بودند  چه  علی   وچه  دیگران  .  ،(ابن  تیمیه1382:ق ج8 :  285)   همان  گونه  که  مشاهده  می   شود  گزاره  بدون  سور«مردان  بت  می  پرستیدند  »  را  ابن  تیمیه  کلیه  تفسیر کرده   است  که  یعنی«همه  مردان  بت  می  پرستیدند  »  :در  حالی  که  به  لحاظ  م   منطقی  چنین  است«  برخی  مردان بت  می  پرستیدند  »بر  این  اساس  این  گزاره  صادق  است  که«برخی  مردان  پیش  از  رسالت  بت  نمی  پرستیدند»

8-   :مغالطه  انتحال  

انتحال  به  دو  معنا  به  کار  می   رود  یکی  به  معنای  سرقت  علمی  وادبی  و  دیگر  اینکه شخص  برای  اینکه  نظرش  را  بقبولاند  همه  یا  افرادی  معروف  و  مقبول  را  طرفدار  خود  نشان  دهد.  ابن   تیمیه  نیز  برای  محکم  جلوه  دادن  مطلب  مورد  استناد  ،خود  پیوسته   ازکلمات   معنادار  و  سنگینی  مانند«اتفاق  ا       اهل علم» ،   «اجماع  اهل  علم » ،   «اتفاق  حدیث  شناسان»  ،«اجماع  مفسران  و  محدثان»  ،«احدی  نقل نکرده» ،   «هیچ  کس  مخالفت  ننموده »«   وهیچ  یک  ازعلما»   و  عباراتی  مانند  آن  ها  بهره  می گیرد.    برخی  از  نویسندگان  در مورد  وسعت  بکارگیری  این  مغالطه  توسط  ابن  تیمیه  چنین  نوشته  اند  که  در  هر  صفحه  ای   ازکتاب  او  این  کلمات  کم   یازیاد  تکرار  شده  به  طوری  که  حصر  آن  نیاز  به  کتاب  جداگانه  ای   ،دارد.  (حسینی  می  لنی1416:ق  413)   نمونه  اول:  همه  علما  بر  دروغگویی  شیعه  اتفاق  دارند  حتی  بخاری  که  جزء  اصحاب  صحیح  است  از  هیچ  یک از   ،رجال  شیعه  حدیث  نقل  نکرده  است.  (ابن  تیمیه1382ق:  ج1 ،56)     لمه  امینی  در  رد  سخن  او  نام  سی  و  نه  راوی  موثق  شیعی  را  نقل  کرده  که  در  صحاح  و  سنن  اهل  سنت از  ایشان  حدیث  نقل  شده  است.  (امینی،  بی  :تا32)   نمونه  دوم:  اینکه  آیه  «إِنَّما  ُوَلِیُّکُم  ُاللّه  ُوَرَسُولُه  َوَالَّذین  آمَنُوا  َالَّذین  َیُقیمُون  َالصَّ  لة  َوَیُؤْتُون  َالزَّکاة  ْوَهُم  َراکِعُون »  (سوره  /مائده55)  ولی   وصاحب  اختیار  شما  تنها  ،خدا  پیامبر  و   اوکسانی  هستند  که  ایمان  آورده  ،اند  همان  کسانی  که  نماز   رابرپا  می  دارند   ودر  حال  رکوع  زکات  می دهند.   در  مورد  علی  در  آن  هنگام  که  انگشترش  را  در  نماز  به  فقیر  ،بخشید  نازل  شده  است،  به  اتفاق  دانشمندان  حدیث  دروغ  است   ودروغ  بودن  آن  از   راههای  گوناگونی  آشکار است.    ،(ابن  تیمیه1382ق :ج2 :  33)   جالب  است  بدانیم  که  این  حدیثی   راکه  ابن  تیمیّه  تکذیب  کرده  محدثان   زیر  که  بزرگان  علم  روایت  و حدیث  بشمار  می  روند  از  طرق  مختلف  نقل  کرده  اند  :،عبدالرزاق  عبد  بن  ،حمید  ابن  جریر  ،طبری  ،ابوالشیخ  ابن  مردویه،  ابن  ابی  ،حاتِم  ابو  الشیخ   وابن  ،عساکر  ،طبرانی  ،ثعلبی  ،واحدی  خطیب  ،بغدادی  ابن  ،جوزی  محب  ،طبری  هیثمی   ومتّقی  هند؛  از  طرفی  این  حدیث  در  تفسیرهای  فخر  ،رازی  ،بَغَوی  ،نَسَفی  ،قُرْطُبی  ،بیضاوی  ابوالسعود  عمادی   وشوکانی  نیز  آمده  است  .آلوسی  حنفی  در  تفسیر  آیه  می گوید:   اکثر  محدّثان   برآنند  که  این  آیه  درباره  علی  کرم  اللّه  وجهه  نازل  شده است.    ،(آلوسی1433ق: ج3 :  334)   نمونه  سوم:  نزول  آیه  انما  ولیکم   هلل   ،(ابن  تیمیه1382ق  :ج8  :0 )   وآیه  بلغ  ما  انزل  الیک  (همان:  ج8  :33 )  و  آیه  الیوم  اکملت  لکم  دینکم  (همان:  ج0  :53 )   وآیات  نجم  (همان:  ج0  :92 )   وآیه  مودت  (همان:  ج0  :66 )  و  آیه   ومن  الناس  من   یشرى(همان:  ج0  :112 )   وآیه  فتلقى  آدم  من  ربه  کلمات  (همان:  ج0  :131 )   وآیه  لکل قوم  هاد  (همان:  ج0  :136 )   وآیه  تعیها  اذن  واعیة  (همان:  ج0  :102 )   وآیات  سوره  هل  اتى  (همان:  ج0  :100 )   ومن  عنده  علم  الکتاب  (همان:  ج0  :251 )   وخیرالبریة  (همان:  ج0  :256 )   وسایر  آیات  در  باره  ،على  همه  کذب   ودروغ  است   وبه  اتفاق  دانشمندان  ساختگى  است   وبه  دست  رافضیان  جعل  شده  !است  نمونه  چهارم:  احادیث  زیر  درباره  على  همه  کذب   ودروغ  است  :حدیث  حربک   حربى(همان:  ج2 :232) ،   حدیث  عطاى  انگشترى  (همان:  ج8 :0 ) ،   حدیث  اللهم   وِال  من  وا  له  (همان:  ج0 :55) ،   حدیث  لیلةالمبیت  (همان:  ج0 :112) ،   حدیث  شناختن  منافقان   بابغض  على  (همان:  ج0 :146) ،   حدیث  ایثار  اهل  بیت  به  یتیم  و  اسیر   ومسکین  (همان: ج0 :  100) ،   حدیث  تایید  اس  لم   باشمشیر  على  (همان:  ج0 :160) ،   حدیث  صدیق  بودن  على  (همان:  ج0 :225) ،   حدیث  اولین  نماز  گزار  بودن  على  (:همان  ج0 :20) ،   حدیث  یوم   لنذار  (همان:  ج0 : 266) ،   حدیث  محبوب  ترین  خلق  بودن  على  (همان: ج0 :  284) ،   حدیث  انت  اَخى   ووصیى  (همان: ج0 :  354) ،   حدیث  اعلم  سوره  برائت  توسط  على  (همان: ج0 :  335) ،    وحدیث  مواخات   وحدیث  خیبر   وحدیث  طائر  مشوى   وسفینه  نوح   وحدیث  من  شک  فى  على   وحدیث  زاهد  بودن  على   وهزار  رکعت  نماز  و   اوآزاد  کردن  بنده  توسط  على   واعلم  بودن  على   واقضا  بودن  على  انا   ومدینةالعلم   وعلى  مع  الحق   وعادل  بودن  على   ومعصوم  بودن  على   وسایر  موارد  مانند  آن،  هممه   وهمه  کذب   ودروغ  است  به  اتفاق  حدیث شناسان!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی