عصر ظهور

موسسه مجازی امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

عصر ظهور

موسسه مجازی امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

نویسند و گردآورنده مطالب : محمد رضا زارع
#نشر مطالب باذکر نشانی این وبلاگ بلامانع است!
_____________________

حدیث روز:

عَلِیُّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ عَنْ أَبِیهِ عَنِ ابْنِ أَبِی عُمَیْرٍ عَنِ ابْنِ أُذَیْنَةَ عَنْ زُرَارَةَ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ مِنَ الْخَیْرِ مَا یُعَجَّلُ
اصول کافى جلد3 صفحه: 212 روایة:4

ترجمه :
رسول خدا (ص) فرمود: همانا خدا کارهاى خیر، زود انجام شده را دوست دارد.

__________________________
*دوستان مارا در لینک زیر حتما دنبال کنید.*

دوستانی که بنده را دنبال میکنند، در صورتی که آدرس سایتشان نیز در فهرست دنبال کنندگانمون ثبت باشه و لینک دنبال کردن هم داشته باشند دنبال خواهند شد


6-   :بستن  راه  استدلال  

این  مغالطه  که  خود  اقسامی  دارد   تلاش  می  ،کند  تا  از  طرق  مختلفی  مانند تحقیر   تمسخر،  برچسب  زدن  و  مانند  آن  جلوی  استدلال  و  بحث  علمی  را  بگیرد  و  به  جای  پراختن  و  بررسی  دلیل  .آن  را  تحت  تاثیر  امور  مذکور  قرار  دهد  نمونه  اول:  تحقیر  فرد  یا  رای؛  ابن  تیمیّه  به  راحتی  تمام  احادیث   ومناقب  امیرالمؤمنین  (ع)را  انکار  کرده  و  مرتب  از  عباراتی  چون  «دروغ است» ،   «به  اتفاق  علما  دروغ است»  «   وبی  خردان  آن  ها   رانقل  می کنند»   استفاده  می  کند.  همچنین  در  مورد  موضوعی  که  بین  محدّثان  به  حدیث  «یوم الدار»    مشهور  است  و  در ذیل  آیه  «ْوَأَنْذِر  َعَشیرَتَک  َاْ  لَقْرَبین  »/(شعراء214)  بحث  می  شود  می  گوید:  این  حدیث  نزد  حدیث  شناسان  دروغی  بیش  نیست   وهیچ  عالم  حدیث  شناسی  نیست  مگر  این  که  می  داند  که  آن  دروغ   وجعلی است.    ،(ابن تیمیه  1382ق،  ج9 :229)   ،بنابراین   یاتمام  علمای  اهل  سنّت  که  می  دانسته  اند  این  حدیث  دروغ   وجعلی  است   ودر  عین  حال  آن   رادر  کتاب  های  خود  نقل  کرده  اند  فاسق  می  باشند یا   و  این  که  تمامی  آنان  عالم   وحدیث  شناس  نبوده   اند و   دروغگو  و  بیخرد!هستند  نمونه  دوم:  مسموم  کردن  سرچشمه(با  برچسب  زدن)؛  ابن  تیمیه   محدثانی  را  که  حدیثی   لف  نظر  او نقل  می  کنند  برچسب  کفر  و  انحراف  می  زند.  وی  حاکم  نیشابورى  محدث  سنی  بزرگ  تاریخ  حدیث  را  بخاطر  نقل  «حدیث  طیر  »به  تشیّع  و  راویان  «حدیث  مدینة العلم»    رابه  عوامل  زندقه ا   وثبات  زندقه  و   اوپیروانش  متهم  می کند.    ،(کنتوری1386:ش ج13:  35 ج   ؛15  :224  )  آن  چنان  که  پیدایش  شیعه  را  به  عبدا  اللُّهِ  بن  سبا یهودی  نسبت  می  دهد  و  اعتقاد  به  امامت  اهل  بیت  را  از  آموزه  های  یهود  معرفی  می   ،کند.(  ابن  تیمیه1382ق: ج1  : 2و9 )    نمونه  سوم:  تله  گذاری(مدح  موافقان)  مغالطه  بار  ارزشی  کلمه؛  ابن  تیمیه  بر   لف  مورد  قبلی  نسبت به  طرفداران  مطالب  مورد  نظرش  به  جای  دروغگو  یا  جاهل  از  تعابیر  مثبتی  همچون  موثق  و  عالم  بهره  می  :گیرد  تعدادی  از  اهل  علم  صحت  جمله  «   وعترتى   وانهما  لن  یفترقا  حتى  یردا  على الحوض»   را  انکار  کرده  .اند   ،(کنتوری1386:ش ج16:  616)    نمونه  چهارم:  توهین  و  تمسخر؛  ابن  تیمیه  در  نقد  بر  کتاب   لمه  ابن  مطهّر حلّی-    عالم  معاصر  شیعی زمان خود-    ضمن  اینکه  او  را  به  تمسخر  و  توهین«ابن  منجّس  »خطاب  می   کند  به  شخصیت  وی  چنین  توهین روا  می   :دارد«وی  اهل  جبت   وطاغوت   ونفاق   ونجاست   و  .کدورت  است(  ،ابن  تیمیه1382ق:  ج1 ،154)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی