عصر ظهور

موسسه مجازی امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

عصر ظهور

موسسه مجازی امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

نویسند و گردآورنده مطالب : محمد رضا زارع
#نشر مطالب باذکر نشانی این وبلاگ بلامانع است!
_____________________

حدیث روز:

عَلِیُّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ عَنْ أَبِیهِ عَنِ ابْنِ أَبِی عُمَیْرٍ عَنِ ابْنِ أُذَیْنَةَ عَنْ زُرَارَةَ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ مِنَ الْخَیْرِ مَا یُعَجَّلُ
اصول کافى جلد3 صفحه: 212 روایة:4

ترجمه :
رسول خدا (ص) فرمود: همانا خدا کارهاى خیر، زود انجام شده را دوست دارد.

__________________________
*دوستان مارا در لینک زیر حتما دنبال کنید.*

دوستانی که بنده را دنبال میکنند، در صورتی که آدرس سایتشان نیز در فهرست دنبال کنندگانمون ثبت باشه و لینک دنبال کردن هم داشته باشند دنبال خواهند شد


                            بسم الله الرحمن الرحیم

     با سلام خدمت وبلاگ داران، بازدید کنندگان و دنبال کنندگان محترم .

لطفا، خواهش میکنم این مطلب را تا آخر و با دقت بخوانید، اگر به فکر وبلاگ خود هستید.

بنده چند هفته بیشتر نیست که ازیک سالگی وبلاگم گذشته اما اخیراً متوجه شدم که بسیاری از وبلاگ داران خیلی با همدیگر صمیمی نیستند ،خیلی همدیگر را حمایت نمی کنند، خیلی به مطالب همدیگر اهمیت نمی دهند، نظرات شفاف سازی نمی شود، شخصیت همدیگر را خورد می کنیم ،روحیه همدیگر را ضعیف می کنیم.

     به هر حال این وبلاگی که در اختیار داریم معمولاً یا برای این است که زکات علم خود را بدهیم به این طریق که خیلی از وبلاگ داران توجه نموده‌ام در مطلب ثابت وبلاگ خود ذکر کرده‌اند که ما می‌خواهیم زکات علم را بدهیم و یا بعضی ها خاطرات روزانه خود را در وبلاگ خود منتشر می کنند این خیلی خوب است که زکات علم را بخواهیم بدهیم ،به علم اطرافیانمان چه در فضایی حقیقی، چه در فضای مجازی می‌افزاییم و با نوشتن خاطرات نکات مثبت و منفی زندگی خود را به دیگران یاد آور می شویم.

و بنده حقیر یا اشخاص دیگر با خواندن خاطرات روزمره یک شخص تجربیات آن شخص را بعضاً دریافت می کنم و در آینده با استفاده از این تجربیات خودم یا اطرافیانم کمتر به یک سری از دردسر ها دچار می شویم.

اما چرا کاری کنیم که همدیگر از از دست هم ناراحت شویم، چرا کاری نکنیم که این نکات و این علوم واقعاً مفید باشد ،واقعاً برای آن وبلاگ دار انگیزه ای باشد که ادامه دهد، وبلاگ خود را، علم خود را ،چه در زمینه کامپیوتر باشد ؛چه در زمینه پزشکی باشد؛ چه در زمینه تربیت فرزند باشد؛ چه در زمینه مشاوره باشد ؛چه در زمینه دین و مذهب باشد؛ در هر زمینه که می‌خواهد باشد.

      چرا کاری کنیم که بعد از مدت کوتاه یا بلندی این وبلاگ دار محترم مجبور شود وب خود را حذف کرده و زحماتی که کشیده در عرض مدت کوتاهی با دست خود نابود کند.

    چرا به فکر تخریب هم هستیم ،چرا نیاییم به فکر آبادی بلاگ یکدیگر باشیم، وبلاگ خود را در بین وبلاگ دار های دیگر تبلیغ کنیم در بین کسانی که وبلاگ دار نیستند، دوست ما هستند ،خانواده ما هستند ،همکلاسی ما هستند، همسایه ما هستند.

    در بین این ها تبلیغ کنیم که یک وبلاگ هست یا یک سری وبلاگ ها هستند در زمینه پزشکی با این آدرس ها میتوانید از اینها استفاده ببرید، یکسری وبلاگها هستند در زمینه اقتصاد می توانید از اینها استفاده ببرید.

     نه تنها این کار را نمی کنیم بلکه به فکر تخریب هم هستیم، روحیه هم را خراب می‌کنیم .

     چرا یک وبلاگی که ن دوختیم می‌نویسد که:(( ای وای امروز حال و هوای نامطلوبی دارم دلم میخواهد گریه کنم)) البته بر فرض مثال این یک خط را من گفتم ؛بعد زیرش بیست نظر ،سی نظر، چهل نظر می‌آید که وای قربان احساست شوم ،چه دل پاک هستی ،چقدر نازپرور هستی و از این نظر ها.

     ولی یک بنده خدایی می‌آید یک مطلبی می گذارد کاملاً مفید از این مطلب یک خطی مفیدتر اما کسی استقبال آنچنانی نمی کند ،خوب است از همان مطالب کوتاه و به درد نخور هم نظر بگذارید و استقبال کنید ،خوب است ولی تفویض قائل نشوید بین مطالب این وبلاگ ها ،برای وبلاگهای مختلف بروید نظر بگذارید نظر نمی توانید بگذارید زیر مطلبش را که لایک می توانید بگذارید بعضیفضا ها قانون هایی دارند در حین اینکه می‌آیید و ثبت نام می کنید به شما اعلام میکنند و بعد ها اگر قانون شکنی کردید شما را حتی حذف میکنند،اما فضای بلاگ بیان موقع ثبت نام قانونی برایتانتعیین نمی کند که تا این حد می توانید در یک سری کارها و اعمال دخول کنید ،در یک سری کارها و اعمال دوخول نکنید اگر کردید چنین می شود چنان می شود.

     حالا یک قالب گذاشتنی را ما نتوانیم خودمان بگذاریم شکایت کنیم که چرا بلاگ بیان نمی آید قالب جدید بگذارد که ما استفاده کنیم ،اما قانون را که لااقل خودمان در بین خودمان میتوانیم بگذاریم و همه پیرو این قوانین باشیم تاکنون وبلاگی را بنده حقیر مشاهده نکرده‌ام که بیاید در این موردی که من اکنون  مطلب میگذارم مطلبی ارائه دهد و وبلاگ داران عزیز را تشویق کند که به فکر راهکاری باشید.

     در بعضی موارد که خودمان می توانیم، الان وبلاگ داران اگر واقعاً دوست دارند در فضای مجازی باقی بمانند ، واقعاً دوست دارند از این فضا به خوبی استفاده کنند، می توانند با تعیین یک سری قوانین مناسب و تایید این قوانین توسط خود ما وبلاگ داران علی الحساب وبلاگ خود را استوار کنیم بعد از این همدیگر را با کمک این قوانین ناراحت نکنیم مورد توهین قرار ندهیم استقبالات بیشتر شود.

    به فکر تخریب نباشیم این همه عده‌ای به فکر تخریب بوده‌اند همین مقدار وقت می‌گذاشتند و لااقل وبلاگ خود را  به اوج می رساندند، بالا می‌بردند، بعد از آن خیلی از وبلاگ ها میدیدی از همان وبلاگ الگو می‌گرفتند؛ چرا که صاحب آن وبلاگ به فکر تخریب نبوده .

  به جای اینکه وقت گذاشته و وبلاگ های دیگر را تخریب کند همان وقت را گذاشته و مطالب مفید ترین در وبلاگ خود قرار داده است و وبلاگ خود را به پیشرفت فوق‌العاده‌ای رسانده که خیلی ها حسرت این پیشرفت را می‌خورند.

     لاکن بنده چند بند قانون مد نظر خودم آمد که تصمیم دارم در ادامه این مطلب قرار بدهم امیدوارم دوستان اینقوانین را تایید کنندو یا اگر عیب و نقصی داشتند این قوانین ،عیب و نقص آن را بگیرند و در نظرات این مطلب به بنده حقیر اطلاع دهند.

اگر نظر جدیدی، اگر قانون جدیدی، به نظرتان می‌رسد سریعاً در زیر این پست و در نظرات این پست آن قوانین را بنویسید تا اضافه کنیم و بتوانیم با کمک همدیگر وبلاگهای خود را به اوج برسانیم.

دست در دست هم دهیم به مهر وبلاگ های خود را کنیم آباد .

    اگر یکپارچه شویم و این کار را از همین الان استارت بزنیم و به دیگران اطلاع دهیم (به دیگر وبلاگ داران اطلاع کامل دهیم)  یا در یک جا و در یک ساعت یا چند ساعت جمع شویم و بنشینیم مطالبی را ارائه بدهیم تا قوانینی تصویب کنیم و این قوانین رو تمام و کمال اجرا کنیم تا نه کسی ما را ناراحت کند نه ما کسی را ناراحت کنیم

بعضی از این قوانین بدین شرح می باشد:

*۱- توهین به عقاید و مطالب هرکس ممنوع

*۲ -مطالب صرف اطلاع است نه چیز دیگر

*۳- نقد اشکال ندارد اما محترمانه

*۴- در صورت بروز مشکل به صاحب وبلاگ اطلاع دهید

* ۵- استفاده از الفاظ رکیک اکیدن ممنوع

*۶- کامنتها و نقطه نظرات را در جهت تعالی وبلاگ ارائه دهید نه در جهت تخریب

*7-در صدد اصلاح باشید نه خراب کردن دیگران

 

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۱۴
محمدرضا زارع

نظرات  (۵)

۱۲ دی ۹۸ ، ۱۶:۳۲ میرزا مهدی

سلام درود بر شما بسیا هم عالی

پاسخ:
سلام و درود فراوان نیز برشما
نکته ای، انتقادی، پیشنهادی اگه داشته باشید عالیه
متشکر از حضور گرمتون
۱۱ دی ۹۸ ، ۲۳:۵۹ اشکان ارشادی

سلام 

برادر زارع ، امروز در وبی جشنی گرفته شده بود توسط خانمی که مدعی بود جناب ارشادی مزاحمت خصوصی میکند. اسکرین شاتهایش موجوده و همچنین کامنتهای خصوصی خودش نیز موجوده ، چند نفر هم پیدا شدند و آمدند به من فحش دادند و اینها هم موجوده! 

بله ، نه تنها حمایتی از هم نمیکنند بلکه نامسلمانانه تهمت می زنند. خرد شخصیتی میکنند و ترور روح آدم میکنند. 

ای کاش آن صفحه را میدید که به همه کامنت زده بود و دائما لینک وب مرا می‌نوشت و می‌گفت که مزاحمم شده!

و یا از دیگران میخواست که به ایشان یعنی من ، بگویند تا از بیان بروم. 

همه‌ی موارد را جمع کرده‌ام. 

جالبه که می‌گفت بیایید از ایشان شکایت کنیم! 

من با صداقت نام و فامیلی ام نوشتم ولی ایشان و دور و اطرافیانش دائم نام فامیلی مرا با توهین و تهمت ذکر میکردند. 

خوب دیگر آدم مگر چقدر روح دارد ، روانش مگر چقدر میکشد. 

قصد کردم تا دیگر کامنت هیچ کجا نگذارم ولی ارسال کامنت آزاده ،خود بیان هم ذکر کرده. 

به هرصورت بیان ، حتما ناظرینی دارد. 

هم اکنون مطلب را حذف کرده ، شاید هم زده پیشنویس 

نوشته بیا فراموش کنیم ، ولی واقعا میشود فراموش کرد. 

اسم نیاوردم ، مگر خودش بیاید و اسم بیاورد. با وجودیکه امروز در میان حداقل صدها نفر برایم آبرو نگذاشت ولی بازهم اسمش نیاوردم.

برادر نمی خواهم ادامه پیدا کنه و فقط درددل کردم. موفق باشی 

نوشته شما کامل خواندم ، عالی بود. 

پاسخ:
سلام
متشکرم
لطفا اگر صلاح دانستید به دیگران هم اطلاع دهید تا بیایند و این مطلب بنده را کامل بخوانند و با نظری آن را کامل کنند.
واللّه من دلم برای هم خودم میسوزد و هم دیگر عزیزان.
۱۱ دی ۹۸ ، ۲۱:۲۰ سعید حیاتی

به نظر من همه باید برن بلاگ های کم فعالیت یا غیر فعال خودشونو حذف کنن

بعدشم کسی بلاگ کس دیگه ای رو خصوصی دنبال نکنه

سعی بشه همونطور که گفتید نظرات تا حد امکان سانسور نشه

مطالب همه تا آخر خونده بشه

برا هر مطلبی که خوشمون اومد نظر بذاریم و ...

پاسخ:
خیلی ممنون عالی بود
لطفا به دوستان اطلاع دهید که آنها هم در این مطلب مشارکت کرده و مطلب را بانظرات خود کامل تر کنند
باتشکر
۱۱ دی ۹۸ ، ۲۰:۲۸ سعید حیاتی

بله

ممنون از مطلبتون

پاسخ:
خواهش میکنم
شما نکته ای چیزی ندارید که این مطلب کامل بشود؟!
۱۱ دی ۹۸ ، ۲۰:۱۹ سعید حیاتی

سلام

ممنون

پاسخ:
سلام آقای حیاتی
وقت کردید تا آخر بخوانید. 
مهمه که میگم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی