عصر ظهور

موسسه مجازی امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

عصر ظهور

موسسه مجازی امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

نویسند و گردآورنده مطالب : محمد رضا زارع
#نشر مطالب باذکر نشانی این وبلاگ بلامانع است!
_____________________

حدیث روز:

عَلِیُّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ عَنْ أَبِیهِ عَنِ ابْنِ أَبِی عُمَیْرٍ عَنِ ابْنِ أُذَیْنَةَ عَنْ زُرَارَةَ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ مِنَ الْخَیْرِ مَا یُعَجَّلُ
اصول کافى جلد3 صفحه: 212 روایة:4

ترجمه :
رسول خدا (ص) فرمود: همانا خدا کارهاى خیر، زود انجام شده را دوست دارد.

__________________________
*دوستان مارا در لینک زیر حتما دنبال کنید.*

دوستانی که بنده را دنبال میکنند، در صورتی که آدرس سایتشان نیز در فهرست دنبال کنندگانمون ثبت باشه و لینک دنبال کردن هم داشته باشند دنبال خواهند شد


29-  و من کتاب له (علیه السلام) 
>إلی أهل البصرة <
وَ قَدْ کَانَ مِنِ انْتِشَارِ حَبْلِکُمْ وَ شِقَاقِکُمْ مَا لَمْ تَغْبَوْا عَنْهُ فَعَفَوْتُ عَنْ مُجْرِمِکُمْ وَ رَفَعْتُ السَّیْفَ عَنْ مُدْبِرِکُمْ وَ قَبِلْتُ مِنْ مُقْبِلِکُمْ فَإِنْ خَطَتْ بِکُمُ الْأُمُورُ الْمُرْدِیَةُ وَ سَفَهُ الْآرَاءِ الْجَائِرَةِ إِلَی مُنَابَذَتِی وَ خِلَافِی فَهَا أَنَا ذَا قَدْ قَرَّبْتُ جِیَادِی وَ رَحَلْتُ رِکَابِی وَ لَئِنْ أَلْجَأْتُمُونِی إِلَی الْمَسِیرِ إِلَیْکُمْ لَأُوقِعَنَّ بِکُمْ وَقْعَةً لَا یَکُونُ یَوْمُ الْجَمَلِ إِلَیْهَا إِلَّا کَلَعْقَةِ لَاعِقٍ مَعَ أَنِّی عَارِفٌ لِذِی الطَّاعَةِ مِنْکُمْ فَضْلَهُ وَ لِذِی النَّصِیحَةِ حَقَّهُ غَیْرُ مُتَجَاوِزٍ مُتَّهَماً إِلَی بَرِیٍّ وَ لَا نَاکِثاً إِلَی وَفِیٍّ.

 

 

 

نامه 029-به مردم بصره 
هشدار به مردم بصره 
شما از پیمان شکستن، و دشمنی آشکارا با من آگاهید، با این همه جرم شما را عفو کردم، و شمشیر از فراریان برداشتم ، و استقبال کنندگان را پذیرفتم، و از گناه شما چشم پوشیدم، اگر هم اکنون کارهای ناروا، و اندیشه های نابخردانه، شما را به مخالفت و دشمنی با من بکشاند، سپاه من آماده، و پا در رکابند. و اگر مرا به حرکت دوباره مجبور کنید، حمله ای بر شما روا دارم که جنگ جمل در برابر آن بسیار کوچک باشد، با اینکه به ارزشهای فرمانبردارانتان آگاهم، و حق نصیحت کنندگان شما را می شناسم، و هرگز برای شخص متهمی، به انسان نیکوکاری تجاوز روا نمی دارم، و هرگز پیمان وفاداران را نخواهم شکست.
 


 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۲۵
محمدرضا زارع

نظرات  (۲)

۲۵ دی ۹۸ ، ۱۷:۵۹ اشکان ارشادی

سلام 

خیلی خیلی ممنونم که منظورم رو کامل برداشت کردید. 

این جمله‌ی شما نشانگر اینه که مطلب و منظور منرو بخوبی فهمیدید 

((برایتان مقدور هست این مورد را برای بنده با اینکه میدانم سرتان شلوغ است و درگیر برنامه نویسی و از این قبیل هستید اگر توانستید این مسئله تفکیک اسم ها و شهرها را برای بنده آماده کنید ،هم خودتان در وب تان منتشر کنید و هم بنده و سعی کنم در مطالبی که از نام شهرها کار برده شده است در صورت نیاز که مثلاً این نام یک شهر در دو کشور وجود دارد معین کنم که منظور از فلان شهر از دید معصومین علیه السلام کدام است.)) درسته اینطوری خطاب ائمه نیز بطور کامل مشخص میشه. متاسفانه نقاط همنام خیلی داریم. مثلا مورخی نوشته عراق ، از مطلبش معلوم نیست کدام عراق ، ما عراق عجم داریم که شامل غرب ایران تا شهر ری و خود اصفهان بوده ، عراق عرب داریم که شامل بصره تا بغداد و اینها بوده. 

یک سمنگان در استان خراسان داریم و یک سمنگان در افغانستان. که در شاهنامه همسر و مادر سهراب سمنگانی هست. 

یک زابل در ایران داریم ، یک زابل در افغانستان. 

در زمان ایران و عثمانی یا بهتر بگم ، صفویه عثمانی ، ما دو کوردستان نشین داشتیم ولی اکنون ، چهار کوردستان داریم ، همچنین کوردستان سرخ حکومتی جمهوری مانند توسط روسها در قفقاز شوروی ایجاد شد ، عمرش دو ماه بود ولی در کتب مورخین آمده مثلا حکومت جمهوری کردستان ، برای بچه‌ها سوال پیش میاد آخه کردستان چه موقع حکومت جمهوری داشته ، و اشتباه فکر میکنه شاید همین اقلیم خودمختار باشه. 

حالا اسامی مشترک در صدر اسلام و بعد آن دیگر خیلی خیلی داریم ، نامهای رودها و کوهها که دیگر بماند مثلا رود قره سو ، در اکثر نواحی ایران ، ترکیه ، قفقاز (همان منطقه که بخشی از ایران بود ) داریم. 

مثلا متوجه شدم که شام ، تنها شام سوریه امروزی نبوده و شام در عراق هم داشتیم ، تحقیق کردم و فهمیدم بله ، شام نام دو مسیر شهر بوده ، شام عراق ، شام پایتخت یا محل خلافت اموی و... 

کار بسیار پسندیده ای هست که خودمان دست بکار بشویم و تاریخ ادیان بخصوص مکانهای جغرافیایی را مشخص کنیم و ذکر میکنیم که این تحقیق توسط شخص و اشخاص تهیه شده و لطفا کاربدستان در تاییدش با حفظ نام ما ، قدم بردارد. 

روی چشمم ، از آنجا که این مطلب خیلی کار می برد ، آرام آرام مینویسم و هم فایل ورد و هم pdf درست میکنم. 

من نامم در تحقیق و پستها حفظ بشه ، سختگیری در اینکه مطلبم رو نگذار ندارم ، مطمئن باشید که من خودم اگر مطلبی از وبی بردارم حتما ذکر می‌کنم. 

اگه از وب شما ، مطلبی کپی کنم حتما مینویسم وبلاگ x بکوشش جناب محمدرضا زارع  و اگر مطلب را خودتان نوشته باشید مثل همان مطلب که در مورد حذف بلاگ نوشته بودید ، مستقیما ذکر می‌کنم نویسنده مطلب جناب x هست و این وبلاگشان است 

درستش هم همینه ، ولی متاسفانه برخی اهمیت نمیدهند که در حقیقت خنجر به نویسندگی و تولید محتوا میزنند. 

فقط جناب برادر زارع ، ما درین وانفسای داریم به همت خودمان قدم برداریم و باید پشت هم باشیم ، بخدا اگر ما همدیگر را مشاوره ندهیم ، غریبه میاد سواستفاده تا حرفهای خودش رو داخل سر ما جوانان بکنه. 

باید ، در وبهایمان صندوق آپلود را طوری تهیه کنیم که از تصاویر همدیگر لینک بگیریم ، و.... 

بعدا درین مورد بسیط خواهم نوشت.

همچنین میدانم که شما هم مثل من سر میزنید ، و میدانم که اصلا گاهی نمیشه که برای هرپستی نظر گذاشت ، و درک می‌کنم. 

ممنونم 

ببخشید ، متن کامنت طولانی میشه ، میگم کامل بگم. 

 

اما در مورد سوال کامپیوتری که پرسیدید 

ساخت قالب ، در زبان عموم مردم برنامه نویسی تصور میشه ولی زبان نشانه گذاری هست. 

با قالب نوشتن ، ما نشانه‌هایی را به مرورگرها (مثل ، فایرفاکس یا گوگل ، IE  و اپرا و صفاری ) شناسا میکنیم تا بتواند دستورات را تشخیص دهد و طبق دستورات که در حقیقت نشانه گذاری هست ، صفحات وب نشان دهد ، css برای رنگ و لعاب دادن به وب ایجاد شده و این هم زبان نشانه است ولی کاربردی بیشتر هم دارد. 

برنامه نویسی اینطوریه ، 

مثلا من برنامه‌ای مثل سرویس دهی بیان درست کنم یا اپلیکیشن موبایلی طراحی کنم ، مثلا php و جاوا و چندین برنامه دیگر باید یاد گرفت. 

ولی برای قالب ، همان HTML و css کافیست و اینکه در نگاه عموم برنامه نویسی هست ولی حقیقت برنامه نویسی به معنای بالا که ذکر کردم نیست و با دستورات تگ نشانه ها تعریف میشه. 

شما هم میتوانید یاد بگیرید ، ولی خوب گاهی مغز کشش نداره یا بالاخره دلیلی موجوده. 

قالب نویسی اتفاقا ساده است ، ولی قالب نویسی هم داریم که به هنر و استعداد شخص بر میگرده. 

قسمت پی نوشت 

خیلی جالب بود ، استاد ارجمندتان چه جالب فرموده. 

و کاملا درست هم فرمایش کرده. 

ممنون از این جمله.

 

در پایان اگه مطلبی هست بفرمائید ، دیدم سوال در پاسخ وجود داره ، و بی ادبیه اگه کامنت نگذارم. 

 

پاسخ:
صحیح
 البته در زمان اسلام تا کنون در تاریخ و احادیث  واضح و بیان و معروف بوده که منظور کدام شهر است منظور پیامبر و ائمه عراق عجم هست یا عراق عرب یا همین شام که معمولاً میبینید در ایام محرم درباره آن زیاد بحث می شود منظور همان شام محل خلافت است با این وجود می‌شود گفت بعضی از شهرها تا حدودی جا افتاده است ،اما حتماً این تحقیق و مقاله را انجام داده و تکمیل کرده و منتشر نمایید و اگر کمکی لازم داشتید بنده در خدمت هستم.
۲۵ دی ۹۸ ، ۱۱:۵۰ اشکان ارشادی

سلام و صد سلام به جناب زارع عزیز 

اگه ، کم نظر می‌گذارم دلیل نخواندن نیست ، !! اتفاقا به پستهای شما سر میزنم و میخوانم. 

همچنین در حال تکمیل یادگیری هستم و به همین جهت کمتر به وب میام. 

این نظر را گذاشتم که بدانید از پستهای شما میخوانم. 

البته من همیشه مطالب و حتی نظرات و... را دقیق میخوانم و بررسی می‌کنم ، ولی خوب! گاهی نگرفتن نظر ، اینگونه برداشت میشه که مطلبم خوانده نشد. به آمارگیر هم نمیشه اعتماد کرد چون هم خطای انسانی داره و هم خطای الکترونیک و دیجیتالی. پس گرفتن نظر حداقل رندم و میانگینی بهتر رو برای مدیر وب ایجاد میکنه. 

طرح یک موضوع هم در رابطه با مطلب خوبی که از نهج البلاغه آوردید دارم. 

جناب زارع ، شما خودتان ملبس به لباس حوزه هستید و میدانید که سخنان بزرگان ارزشی بسیار دارد. حال با توجه به تغییر جغرافیایی و تغییر اسامی و... نیاز داریم تا فردی یا محققین گروهی یا نهادی ، به بررسی بپردازد ، منظورم چیه؟ با مثالی بهتر میگم. مثلا الان به مردم بصره اشاره شده ، خوب ، حدود و ثغور بصره در آن زمان مشخص بشه و بعد محدوده فعلی و بعد... مثلا در کتابی خواندم که نیشابور جدید بعد از حمله ویرانگر مغول در نزدیکی نیشابور کهنه ساخته شد ، یا بسیار خواندم که فلان محدوده جغرافیایی! همین منطقه امروزی نیست بلکه قبلا فلان نقطه بوده ، یا مثلا چند نام جغرافیایی در کشورهای اسلامی داریم که همنام هستند ، !! جناب زارع عزیز ، مثلا الان طرابلس! هم در لیبی شهری بنام طرابلس داریم و هم در لبنان. طرابلس لبنان بدلیل اینکه بیشتر برای ایران مهم است ، شناخته شده تر هست ، ولی برای یک جغرافیا شناس اهمیت داره، که کدام طرابلس ؟ برای نظامیان ، سیاسیون و حتی مردم عادی نیز مهمه که کدام طرابلس ( الان من الباب مثال ، میگم وگرنه طرح موضوع کلی هست ) ، خوب ، حالا در مورد مذهب و دین نیز اهمیت داره، مثلا با تجزیه امپراتوری قاجار و امپراتوری عثمانی ، مشکلات نام بیشتر شده و مثال ساده آن ، آذربایجان هست! مثلا در تاریخ ایران و تشیع هرجا که نام آذربایجان آمده! منظور همین ناحیه‌ای هست که از زنجان تا رود ارس میباشد ولی هم اکنون تعریف آذربایجان خارج از ایران و زبان فارسی در حال دگرگونی قرار گرفته ، . 

خلاصه کنم کلامم رو ، از الان تعاریف جغرافیایی را در کنار دین نداشته باشیم ، چند وقت دیگه معلوم نیست چی به چیه؟ و کی به کیه ؟ 

جعل و تحریف ، سفسطه و مغلطه متاسفانه خیلی زیاده. 

از جعلیات ، ایرانیان همیشه آسیب دیدند و این روند جعل و دشمنی با کشور عزیزمان اکنون در قرن ۲۱ خیلی خیلی زیاد شده . 

برخی از جعلیات رو از دیدگاه خارجیان نمیشه زدود ولی حداقل برای بچه‌های خودمان میتوانیم درست و غلط را تفکیک کنیم . 

در مورد نواحی جغرافیایی دینی هم ، باید دایره‌ی نظارتی خودش فعالیت کنه و این مهم را بانجام برساند. 

انشاءالله که از کامنت بلند بالای من خسته نشده باشید. 

ناگفته نماند که در حال کار روی وبی در همین بیان به اسم و فامیلی خودم هستم که انشاءالله محل تولید محتوای کامپیوتری و کار و شغل خواهد شد و برای انجام پروژه و غیره ، فعلا حالت نیمه روشن داره و در حال تکمیل پست و همچنین تکمیل آموخته هایم هستم و اینکه ، فعلا در همین وبم پاسخگو هستم و در آخر اینکه شما را اضافه می‌کنم تا از آنجا نیز ، وبهای همدیگر دنبال کنیم. کمی تکمیل بشوم و وب را تکمیل کنم ، و گرچه مدارک عالیه دارم ولی بفکر گرفتن مدرک برنامه نویسی نیز هستم که انشاءالله زیر سایه ایزد منان پیش میرویم. 

آرام آرام تکمیل می‌کنم چون برای آپلود و غیره ، حجم و بسته و هزینه میطلبه. 

جناب زارع ، درین مدت واقعا به اهمیت کیفیت دنبال کننده پی بردم . 

در آخر ، تشکر بخاطر وب مذهبی دینی شما 

اصلا فکر نکنید که کمبود کامنت بمعنای کم اهمیتی وب هست ، مطالب دینی مذهبی همیشه ارجمنده. 

در پناه خداوند منان موفق و موید باشید. 

پاسخ:
سلام علیکم خدمت برادر ارشادی عزیز
نظر شما کاملا صحیح است و دقیق است لذا بنده خیلی در زمینه جغرافیا کار نکرده‌اند و لذا از آنجایی که شما مدرک تاریخ و جغرافیا دارید اگر برایتان مقدور هست این مورد را برای بنده با اینکه میدانم سرتان شلوغ است و درگیر برنامه نویسی و از این قبیل هستید اگر توانستید این مسئله تفکیک اسم ها و شهرها را برای بنده آماده کنید ،هم خودتان در وب تان منتشر کنید و هم بنده و سعی کنم در مطالبی که از نام شهرها کار برده شده است در صورت نیاز که مثلاً این نام یک شهر در دو کشور وجود دارد معین کنم که منظور از فلان شهر از دید معصومین علیه السلام کدام است.
همچنین بنده هم یک سری از مطالب شما را که جالب توجه است و به درد بنده می خورد قطعاً مطالعه کرده اگر بنده هم کم نظر می گذارم دلیل بر این نیست که به شما سر نمیزنم مطالبی که صلاح بدانم و یا قابلیت و نیاز به نظر داشته باشد حتماً نظر خود را میگذارم و یا لااقل مطلبتان را لایک می کنم 
یک سوال در زمینه برنامه نویسی ساخت قالب هم از کارهای برنامه نویسی هست یا نه؟!

پ.ن: البته شما هم محقق هستید و صاحب نظر و به قول یکی از اساتید مان ۲دسته از افراد واقعاً وقت شان کم است یکی علما یکی محققین :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی