عصر ظهور

موسسه مجازی امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

عصر ظهور

موسسه مجازی امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

نویسند و گردآورنده مطالب : محمد رضا زارع
#نشر مطالب باذکر نشانی این وبلاگ بلامانع است!
_____________________

حدیث روز:

عَلِیُّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ عَنْ أَبِیهِ عَنِ ابْنِ أَبِی عُمَیْرٍ عَنِ ابْنِ أُذَیْنَةَ عَنْ زُرَارَةَ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ مِنَ الْخَیْرِ مَا یُعَجَّلُ
اصول کافى جلد3 صفحه: 212 روایة:4

ترجمه :
رسول خدا (ص) فرمود: همانا خدا کارهاى خیر، زود انجام شده را دوست دارد.

__________________________
*دوستان مارا در لینک زیر حتما دنبال کنید.*

دوستانی که بنده را دنبال میکنند، در صورتی که آدرس سایتشان نیز در فهرست دنبال کنندگانمون ثبت باشه و لینک دنبال کردن هم داشته باشند دنبال خواهند شد


اعمال شب دوم محرم

دوشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۸، ۰۶:۴۷ ب.ظ

#دوستان عزیزی که نماز و روزه و ختم قرآن قضای اموات(ره) برگردنشان میباشد می توانند با مراجعه به منوهای بالای صفحه وبلاگ وارد گزینه نماز و روزه استیجاری شوند واین دین بزرگ را از خود ساقط کنند..  /\   /\

 

 

اعمال شب دوم ماه محرم

 از جمله اعمال شب دوم ماه محرم نمازی است که در دو رکعت اول بعد از سوره حمد، سوره انعام و در رکعت دوم بعد از سوره حمد، سوره «یس» باید خوانده شود.

 

 

اعمال شب دوم ماه محرم در خصوص اعمال شب دوم ماه محرم : محرم اولین ماه از سال قمری است لذا در این ماه اعمال بسیاری وارد شده روزه نیز در این ماه از جایگاه خاصی برخوردار است.

 پیرامون اعمال شب دوم ماه محرم : از جمله اعمال شب دوم ماه محرم نمازی است که در دو رکعت اول بعد از سوره حمد، سوره انعام و در رکعت دوم بعد از سوره حمد سوره، سوره «یس» باید خوانده شود.

باید هدایت روزه در ماه محرم و روزه داری در روز دوم ماه محرم را عملی ارزشمند دانیم: روزه در دهه اول ماه محرم از جمله مهمترین اعمالی بوده است که بر آن تاکید فراوانی شده است یکی دیگر از اعمالی که مومنان بر انجام آن موظف شده‌اند «حزن و اندوه» است که در روایات آمده است «امام رضا (ع)» در دهه ابتدایی ماه محرم بسیار اندوهگین بودند، ایشان به مومنان تاکید داشتند تا بر ظلمی که بر «سیدالشهداء (ع)» در صحرای کربلا صورت گرفته عزاداری کنند.

 پیرامون ثواب و ارزش خواندن زیارت عاشورا : خواندن زیارت عاشورا ثواب بسیاری دارد، مداومت برخواندن بلند مدت این زیارت ارزشمند بوده و خواندن ۴۰ روز زیارت عاشورا علاوه بر تاثیرات روحی تاثیرات معنوی را در بر دارد و خواسته‌های فراوانی را از حاجت‌مندان برآورده می‌کند. مداومت بر خواندن زیارت عاشورا برای تمام عمر سبب می‌شود تا هنگامی که فرد مومن را در قبر بگذارند تمام اهالی آن قبرستان از عذاب دور شوند. 

هدایت پیرامون ثواب زیارت حرم «امام حسین(ع)» از زبان «امام صادق (ع)» بیان کرد: «امام صادق (ع)» فرمودند: «مَنْ سَرَّهُ أَنْ یَکُونَ عَلَى مَوَائِدِ اَلنُّورِ یَوْمَ اَلْقِیَامَةِ فَلْیَکُنْ مِنْ زُوَّارِ اَلْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ عَلَیْهِ السَّلاَمُ، هر کس دوست دارد روز قیامت، بر سر سفره ‏هاى نور بنشیند باید از زائران امام حسین (ع) باشد. 

 «امام صادق(ع)» یکی از ائمه معصومین (ع) بودند که همواره مجالس عزاداری برای «امام حسین (ع)» برگزار می‌کردند و همواره شاگردان خود و مومنان را بر گریه برای «امام حسین (ع)» دعوت می‌کردند. 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۸/۰۶/۱۱
محمدرضا زارع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی