عصر ظهور

موسسه مجازی امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

عصر ظهور

موسسه مجازی امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

نویسند و گردآورنده مطالب : محمد رضا زارع
#نشر مطالب باذکر نشانی این وبلاگ بلامانع است!
_____________________

حدیث روز:

عَلِیُّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ عَنْ أَبِیهِ عَنِ ابْنِ أَبِی عُمَیْرٍ عَنِ ابْنِ أُذَیْنَةَ عَنْ زُرَارَةَ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ مِنَ الْخَیْرِ مَا یُعَجَّلُ
اصول کافى جلد3 صفحه: 212 روایة:4

ترجمه :
رسول خدا (ص) فرمود: همانا خدا کارهاى خیر، زود انجام شده را دوست دارد.

__________________________
*دوستان مارا در لینک زیر حتما دنبال کنید.*

دوستانی که بنده را دنبال میکنند، در صورتی که آدرس سایتشان نیز در فهرست دنبال کنندگانمون ثبت باشه و لینک دنبال کردن هم داشته باشند دنبال خواهند شد


روشهای بسیارمؤثر درمان بوی بددهان درخانه

جمعه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۴:۲۸ ب.ظ

روش های بسیار موثر درمان بوی بد دهان در خانه

برای درمان بوی بد دهان می توانید این روش های ساده را امتحان کنید. در این مطلب راه های درمان خانگی بوی بد دهان را به شما آموزش می دهیم.

بوی بد دهان می تواند تاثیرات منفی روانی شدیدی را در افراد ایجاد کند و اعتماد به نفس شخص را از بین ببرد. درمان بوی بد دهان در خانه با این روش ها معمولا امکان پذیر است. اگر شما هم این مشکل را دارید ممکن است دلیل آن را ندانید. این مشکل می تواند دلایل مختلفی داشته باشید که ابتدا به طور خلاصه این دلایل را بررسی می کنیم و سپس به روش های درمان خانگی بوی بد دهان می پردازیم.

بسیاری از افرد تصور می کنند بوی دهان تنها زمانی آزار دهنده است که غذاهای مختلف یا سیر و پیازخورده باشند، اما این یک تصور غلط است. در واقع ساده ترین دلیل بوی بد دهان این موارد هستند اما بسیاری از افراد هستند که حتی با نخوردن این خوراکی ها هم دهانشان بوی بدی می دهد که دلایل متفاوتی می توانند داشته باشند. با گومگ همراه باشید تا این موارد بررسی کنیم.

 

دلایل بوی بد دهان

دهان جایی است که باکتری ها همیشه در آن وجود دارند و در واقع اصلی ترین دلیل بوی بد دهان همین باکتری ها هستند. هنگامی که شما غذا می خورید، ذرات ریز غذا در بین دندان هایتان باقی می مانند. باکتری ها بر روی این ذرات غذا رشد می کنند و باعث ایجاد بویی همانند بوی گوگرد می شوند.

شایع ترین علت بوی بد دهان عدم رعایت بهداشت دهان و دندان است. اگر دندان هایتان را همیشه با مسواک و نخ دندان پاکسازی نکنید، باکتری ها در دهان شما بیشتر و بیشتر رشد می کنند و باعث ایجاد لکه های کوچک باکتری بر روی دندان هایتان می شود. اگر این لکه ها حداقل دو بار در روز با مسواک از بین نروند باعث ایجاد بوی ناخوشایند می شوند و پس از مدتی باعث پوسیدگی دندان ها می شوند.

همه غذاها در دندان هایتان گیر می کنند، اما غذاهای خاص مانند پیاز و سیر بیشتر از غذاهای دیگر باعث بوی بد دهان می شوند. شاید تصور کنید بوی ناشی از این خوراکی ها صرفا ریشه در دهان دارند اما اینطور نیست. این مواد غذایی دارای گوگرد فراوان می باشند که هضم آن ها باعث افزایش گوگرد در جریان خون خود می شود. هنگامی که خون به ریه ها می رسد، نفس شما را تحت تاثیر قرار می دهد و بوی بد در واقع از ریه ها می آید. پس حتی ممکن است پر از خوردن برخی غذاها و مسواک کردن، باز هم نفس هایتان بوی نامطبوعی داشته باشند.

اگرچه بیش از ۹۰ درصد علت بوی بد دهان به عدم رعایت بهداشت دهان و دندان مربوط می شود اما گاهی اوقات منبع مشکل در جاهای دیگر بدن می باشد. یکی دیگر از دلایل بوی بد دهان می تواند نتیجه رفلکس اسید معده باشد. سایر علل احتمالی عبارتند از عفونت، عوارض دیابت و نارسایی کلیه. همچنین مواردی مانند شروع یک رژیم غذایی جدید هم می توانند این مشکل را ایجاد کنند.

 

راه های درمان خانگی بوی بد دهان

رعایت بهداشت دهان و دندان

با توجه به مطالعات انجام شده، بهداشت دهان و دندان ضعیف شایع ترین علت بوی بد دهان است. جلوگیری از ایجاد لکه های باکتری، کلید حفظ دهان سالم است. شما باید دندان های خود را با استفاده از خمیر دندان فلوراید به مدت حداقل دو دقیقه و حداقل دوبار در روز (صبح و شب) بشویید.

ممکن است بعد از خوردن غذا و مسواک زدن متوجه شوید که برخی از ذرات غذا از بین نرفته اند. برای جلوگیری از رشد باکتری ها در این ذرات غذایی که در دندان هایتان گیر کرده اند، از نخ دندان حداقل یک بار در روز استفاده کنید.

باکتری ها همچنین می توانند بر روی زبان تجمع پیدا کنند و بوی نامطبوعی ایجاد کنند. عدم توجه به بهداشت زبان می تواند باعث ایجاد لایه ای نازک از باکتری ها بر روی آن شود. با استفاده از مسواک حداقل یکبار در روز روی زبانتان را پاکسازی کنید. اگر احساس کردید کافی نیست، در هر بار مسواک زدن این کار را انجام دهید.

 

درمان بوی بد دهان با جعفری

سبزی جعفری یک درمان طبیعی برای بوی بد دهان است. عطر و طعم جعفری تازه دارای کلروفیل بالامی باشد که می تواند اثر ضدعفونی کننده بسیار خوبی داشته باشد. مطالعات مختلف نشان داده اند که جعفری می تواند به طور موثر ترکیبات گوگردی را از بین ببرد. بنابر این برای حل مشکل خود بهتر است این سبزی را در وعده های غذایی خود قرار دهید.

 

آب آناناس

بسیاری از مردم بر این باورند که آب آناناسسریعترین و موثرترین درمان بوی بد دهان است. در حالی که هیچ شواهد علمی برای پشتیبانی از این نظریه وجود ندارد، گزارش های تجربی مردم نشان می دهد که بسیار موثر است. شما هم می توانید از آن استفاده کنید و اگر جواب داد، ادامه دهید!

یک لیوان آب آناناس را بعد از هر وعده غذایی بنوشید و یا یک تکه ی آناناس بخورید. همچنین مهم است که به یاد داشته باشید بعد از خوردن آن به علت وجود قند باید مسواک بزنید.

 

نوشیدن آب

تحقیقات نشان می دهد که خشکی دهان اغلب باعث بوی بد دهان می شود. بزاق نقش مهمی در محافظت از دهان شما دارد و بدون آن، باکتری ها رشد بیشتری می کنند. زمانی که می خوابید دهان شما به طور طبیعی خشک می شود، به همین دلیل است که معمولا صبح ها بوی دهان بدتر است.

سعی کنید با نوشیدن آب کافی  از خشکی دهان جلوگیری کنید. آب آشامیدنی (منظور قهوه یا نوشیدنی های شیرین نیست) در طول روز به تولید بزاق کمک خواهد کرد. شما باید حداقل هشت لیوان آب در روز بنوشید.

 

درمان بوی بد دهان با ماست

ماست حاوی باکتری های مفیدی به نام لاکتوباسیلوس است. این باکتری های مفید می توانند به مبارزه با باکتری های مضر در قسمت های مختلف بدن شما، مانند روده کمک کنند. تحقیقات نشان می دهد که ماست می تواند به کاهش بوی بد دهان کمک کند. یک مطالعه که پس از شش هفته خوردن ماست انجام شد، نشان داد که ۸۰ درصد از شرکت کنندگان با کاهش بوی بد دهان روبرو شدند. همجنین ماست های پروبیوتیک می توانند تاثیر بیشتری در این مورد داشته باشند.

برای استفاده از ماست برای مبارزه با بوی دهان، حداقل یک بار در روز از ماست ساده و بدون چربی استفاده کنید.

 

شیر

شیر یک درمان شناخته شده برای بوی بد دهان است. تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن شیر بعد از خوردن مواد غذایی مانند پیاز و سیر می تواند به طور قابل توجهی این مشکل را از بین ببرد. برای استفاده از این روش یک لیوان شیر کم چرب را بعد از غذا بنوشید تا تاثیرات منفی را از بین ببرید.

 

بذر رازیانه

در زمان های قدیم از بذر رازیانه برای خنک شدن نفس استفاده شده است. بذر رازیانه به عنوان یک روش مناسب و سریع برای از بین بردن بوی بد دهان می باشد. از بذر این گیاه در خوراکی هایی مانند شیرینی و… استفاده می شوند. می توانید از این خوراکی ها استفاده کنید و از بوی دهانتان کاملا راضی باشید!

 

پرتقال

پرتقال نه تنها یک دسر سالم می باشد، بلکه باعث افزایش بهداشت دهان و دندان هم می شود. بسیاری از مردم دچار به این دلیل دچار بوی بد دهان می شوند که دهانشان به اندازه کافی بزاق تولید نمی کند تا باکتری های مضر را از بین ببرد. تحقیقات نشان می دهد که ویتامین C به افزایش تولید بزاق کمک می کند، در نتیجه می تواند به نابودی بوی بد کمک کند. همانطور که می دانید پرتقال یک منبع غنی از ویتامین C می باشد.

 

روی (زینک)

خوردن خوراکی های حاوی فلز روی می تواند به از بین بردن بوی بد دهان کمک فراوانی کن. زینک کمک می کند تا ترکیبات گوگردی را در دهان خود کاهش دهید. تحقیقات نشان داده است که شستشوی منظم با محلول حاوی روی میتواند در کاهش بوی بد دهان برای حداقل ۶ ماه موثر باشد.

 

چای سبز

چای سبز یک درمان مناسب برای بوی بد دهان است. تحقیقات نشان می دهد که چای سبز دارای خواص ضد عفونی کننده قوی می باشد که می تواند به طور موقت تنفس را خنک کند. نعنا دارای اثرات مشابه است، بنابراین یک فنجان چای نعناع سبز هممی تواند یک خوشبو کننده ایده آل دهان باشد.

قبل از رفتن به رختخواب با استفاده از دو فنجان چای سبز دهانتان را شستشو دهید. می توانید چای سرد در یک بطری بریزید و هر شب از آن استفاده کنید.

 

درمان بوی بد دهان با سیب

یک مطالعه نشان داد که سیب خام تاثیرات قویتری نسبت به سیر دارد. در واقع اگر سیر خورده اید، با خوردن یک سیب می توانید اثر منفی آن را خنثی کنید. برخی ترکیبات طبیعی در سیب وجود دارند که به خوبی با اثرات منفی سیر مبارزه می کنند.

 

شتسشوی دهان با جوش شیرین

مطالعات نشان داده اند که جوش شیرین می تواند به طور موثر در از بین بردن باکتری ها در دهان کمک کند. تحقیقات نشان می دهد که خمیردندان حاوی غلظت های بالای جوش شیرین می تواند به طور موثر باعث کاهش بوی بد دهان شود.

برای تهیه دهانشویه خانگی، ۲ قاشق چای خوری پودر جوش شیرین را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید. دهانشویه را در دهان خود ریخته و حداقل تا ۳۰ ثانیه نگه دارید و سپس خارج کنید.

 

دهانشویه خانگی با سرکه

سرکه حاوی استیک اسید طبیعی است. باکتریها نمی توانند در محیط اسیدی رشد کنند، بنابراین دهانشویه سرکه می تواند رشد باکتری ها را کاهش دهد. ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب را به ۱ فنجان آب اضافه کنید. برای حداقل ۳۰ ثانیه در دهان نگه دارید و سپس بیرون بریزید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۲/۲۰
محمدرضا زارع

بوی بد

دهان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی